Katedra dirigování a operní režie

O katedře

Katedra dirigování a operní režie nabízí svým studentům unikátní možnost umělecké praxe i teoretického vzdělávání. Studenti katedry každoročně spolupracují s Národním divadlem Brno, Moravskou filharmonií Olomouc a dalšími profesionálními uměleckými institucemi v podobě aktivních i pasivních stáží. Mají pravidelný přístup ke cvičnému orchestru i sboru.

Filozofie katedry navazuje na odkaz Leoše Janáčka a jeho následovníků ve smyslu progresivity, originality a v neposlední řadě i schopnosti teoretické reflexe nejrůznějších témat z oblasti interpretace. Nositeli tohoto odkazu jsou špičkoví pedagogové, uznávané osobnosti ve svých oborech. Jak už název katedry napovídá, vyučuje se zde současně několik studijních programů – kromě Dirigování orchestru a Dirigování sboru je to Operní režie. Historickým důvodem byla záměrná podpora těsné vazby mezi dirigenty a operními režiséry, která by měla vést k lepšímu vzdělávání jak dirigentů při realizaci operních děl, tak režisérů při seznamování se s hudební provozovací praxí. Cílem pedagogů je tedy vytěžit maximum ze synergie jednotlivých specializací pod záštitou jedné katedry.

Katedra dirigování a operní režie

Historie

Katedra dirigování a operní režie navazuje na dlouholetou činnost Katedry kompozice, dirigování a operní režie a snaží se i nadále prohlubovat odkaz Leoše Janáčka. Právě on se kdysi pokoušel ustavit v moravské metropoli hudební akademii, ale až v roce 1947 byla ale založena po pražské HAMU druhá česká vysoká umělecká škola – JAMU. Od roku 1957 bylo součástí školy Operní studio JAMU, od roku 1965 pak Studio soudobé hudby, které mělo být jakousi jeho hudební analogií, tzn. experimentální hudební laboratoří. JAMU disponuje nově postaveným Divadlem na Orlí (tzv. Hudebně-dramatickou laboratoří), Vydavatelstvím JAMU, vydávajícím monografické sborníky a teoretické studie, multimediální knihovnou atd. To vše s Katedrou dirigování a operní režie souvisí, neboť v Divadle na Orlí se premiérují nastudování klasických i nových oper, multimediální díla, vícekanálová elektronická hudba apod.

Vydavatelství JAMU pak vydává nejen odborné publikace pedagogů, ale i doktorské práce posluchačů katedry. Bývalými i současnými vyučujícími byli vždy vynikající umělci, jako např. Břetislav Bakala, František Jílek, Jiří Pinkas, Otakar Trhlík, Rostislav Hališka, Jan Zbavitel, Lubomír Mátl, Josef Pančík; pedagogy operní režie pak Ota Zítek, Josef Munclinger, Miloš Wasserbauer, Oskar Linhart, Ilja Hylas, Miroslav Fischer, Václav Věžník ad. Absolventi katedry se uplatňují jako úspěšní profesionálové v rámci našeho i zahraničního kulturního života.

Uveďme namátkou jen některé, kteří působili nebo působí na prestižních postech:

dirigent Tomáš Hanus – hudební ředitel Velšské národní opery,

pedagog JAMU; Jakub Klecker  – šéfdirigent Moravské filharmonie Olomouc,

hudební ředitel opery Národního divadla moravskoslezského,

pedagog JAMU; Rastislav Štúr – šéfdirigent Opery Slovenského národního divadla Bratislava a stálý hostující dirigent Slovenské filharmonie;

dirigent Jaroslav Kyzlink  – hudební ředitel Opery Národního divadla;

Dan Kalousek – šéfdirigent Městského divadla Brno, pedagog JAMU;

dirigent Emil Skoták  – bývalý hlavní sbormistr Českého filharmonického sboru, pedagog JAMU;

Pavel Šnajdr – dirigent Národního divadla Brno, vedoucí Brno Contemporary Orchestra, pedagog JAMU;

sbormistr Lubomír Mátl – umělecký vedoucí Mátlova akademického sboru, pedagog JAMU;

Josef Pančík – dlouholetý sbormistr Národního divadla Brno, pedagog JAMU;

Blanka Juhaňáková – hlavní sbormistryně Slovenského filharmonického sboru, pedagožka JAMU;

sbormistr Jan Ocetek – vedoucí sboru Vox Iuvenalis, pedagog JAMU;

Pavel Koňárek – sbormistr Národního divadla Brno, pedagog JAMU;

operní režisér Tomáš Studený – šéf opery Jihočeského divadla v Českých Budějovicích, pedagog JAMU;

Tomáš Pilař – šéf opery Divadla J. K. Tyla v Plzni a šéf opery Jihočeského divadla v Českých Budějovicích;

operní režisér Rocc – umělecký ředitel Slovinské národní opery, šéf Státní opery Praha a opery Národního divadla ad.

Profil absolventa specializace Dirigování orchestru

Cílem je připravit absolventa, disponujícího odpovídajícími znalostmi, dovednostmi a obecnými způsobilostmi.

Znalosti:

  • má široké znalosti v oblasti repertoáru příslušné specializace (tj. symfonického a operního repertoáru a repertoáru komorních ansámblů),
  • má vlastní umělecký názor, vyprofilovaný znalostí specifik různých stylových období,
  • je seznámen s principy pedagogické práce a podrobně se orientuje v soudobých trendech metodiky výuky dané studijní specializace, orientuje se v literatuře a zahraničních pramenech,
  • má hluboké znalosti v oblasti dějin a literatury své specializace, hudební historie, estetiky a vývoje uměleckých směrů včetně orientace v zahraniční literatuře,
  • orientuje se v soudobých trendech pedagogiky a psychologie,
  • uvědomuje si možnosti kreativního nebo teoretického přesahu do dalších oborů,
  • je obeznámen se základní problematikou autorských práv a jejich užití,
  • zná klíčové finanční, obchodní a právní aspekty hudební profese.

Dovednosti:

  • prokazuje vysoce profilované technické dovednosti v oblasti své specializace,
  • prokazuje dovednosti ve zpracování repertoáru dané specializace včetně aplikace moderních interpretačních principů (v rámci tzv. poučené interpretace staré hudby nebo dle principů moderních interpretačních technik soudobé hudby a režie),
  • ovládá specifika rozhlasových a televizních záznamů a přenosů,
  • umí vést kurzy a odborná školení,
  • dokáže být flexibilní v práci s kolektivem nebo v kolektivu a efektivně využívat čas a prostor v přípravné fázi (zkoušky) a také motivovat spolutvůrce k nejlepším možným výkonům při provedení,
  • používá základní umělecké postupy oboru způsobem přinášejícím nové inspirativní podněty,
  • prezentuje originální umělecký výkon vlastní nebo výkon celého týmu na veřejnosti a to i na mezinárodním fóru,
  • ovládá profesní slovník včetně cizího jazyka a orientace na hudební terminologii,
  • je schopen sledovat aktuální trendy ve své studijní specializaci a umí je začlenit do svého profesního rozvoje,
  • ovládá principy tvoření odborného textu.

Obecné způsobilosti:

  • uvědomuje si etický a sociální rozměr uměleckého působení a umí jej zohlednit ve své práci,
  • dodržuje obecné etické principy,
  • ovládá základní psychologická pravidla, umí pracovat v týmu, efektivně komunikuje s jeho členy a má schopnost strukturovaného verbálního projevu,
  • je schopen abstraktního myšlení, analýzy a syntézy,
  • je schopen sebereflexe, je otevřený k názorům svého okolí a zná principy demokratického jednání,
  • kreativním způsobem pracuje s nabytými znalostmi a dovednostmi,
  • je schopen sledovat aktuální trendy v dané studijní specializaci a umí je začlenit do svého profesního rozvoje.
Profil absolventa specializace Dirigování sboru

Cílem je připravit absolventa, disponujícího odpovídajícími znalostmi, dovednostmi a obecnými způsobilostmi.

Znalosti:

  • má široké znalosti v oblasti repertoáru příslušné specializace (tj. sborového, operního repertoáru a repertoáru vokálně-instrumentálních děl),
  • má vlastní umělecký názor, vyprofilovaný znalostí specifik různých stylových období,
  • je seznámen s principy pedagogické práce a podrobně se orientuje v soudobých trendech metodiky výuky dané studijní specializace, orientuje se v literatuře a zahraničních pramenech,
  • má hluboké znalosti v oblasti dějin a literatury své specializace, hudební historie, estetiky a vývoje uměleckých směrů včetně orientace v zahraniční literatuře,
  • orientuje se v soudobých trendech pedagogiky a psychologie,
  • uvědomuje si možnosti kreativního nebo teoretického přesahu do dalších oborů,
  • je obeznámen se základní problematikou autorských práv a jejich užití,
  • zná klíčové finanční, obchodní a právní aspekty hudební profese.

Dovednosti:

  • prokazuje vysoce profilované technické dovednosti v oblasti své specializace,
  • prokazuje dovednosti ve zpracování repertoáru dané specializace včetně aplikace moderních interpretačních principů (v rámci tzv. poučené interpretace staré hudby nebo dle principů moderních interpretačních technik soudobé hudby a režie),
  • ovládá specifika rozhlasových a televizních záznamů a přenosů,
  • umí vést kurzy a odborná školení,
  • dokáže být flexibilní v práci s kolektivem nebo v kolektivu a efektivně využívat čas a prostor v přípravné fázi (zkoušky) a také motivovat spolutvůrce k nejlepším možným výkonům při provedení,
  • používá základní umělecké postupy oboru způsobem přinášejícím nové inspirativní podněty,
  • prezentuje originální umělecký výkon vlastní nebo výkon celého týmu na veřejnosti a to i na mezinárodním fóru,
  • ovládá profesní slovník včetně cizího jazyka a orientace na hudební terminologii,
  • je schopen sledovat aktuální trendy ve své studijní specializaci a umí je začlenit do svého profesního rozvoje,
  • ovládá principy tvoření odborného textu.

Obecné způsobilosti:

  • uvědomuje si etický a sociální rozměr uměleckého působení a umí jej zohlednit ve své práci,
  • dodržuje obecné etické principy,
  • ovládá základní psychologická pravidla, umí pracovat v týmu, efektivně komunikuje s jeho členy a má schopnost strukturovaného verbálního projevu,
  • je schopen abstraktního myšlení, analýzy a syntézy,
  • je schopen sebereflexe, je otevřený k názorům svého okolí a zná principy demokratického jednání,
  • kreativním způsobem pracuje s nabytými znalostmi a dovednostmi,
  • je schopen sledovat aktuální trendy v dané studijní specializaci a umí je začlenit do svého profesního rozvoje.
Profil absolventa specializace Operní režie

Cílem je připravit absolventa, disponujícího odpovídajícími znalostmi, dovednostmi a obecnými způsobilostmi.

Znalosti:

  • mají široké a hluboké znalosti v oblasti Operní režie a její historie včetně znalostí konceptů a metod ve vztahu k uměleckým postupům, a také kritické chápání těchto konceptů a metod
  • znají různé jevištní výrazové prostředky, narativní principy i vysvětlení zákonitostí různých hudebně-divadelních žánrů a stylů
  • orientují se ve standardních pracovní postupech a nástrojích, chápou jejich význam a funkci
  • mají široký přehled o literatuře, vztahující se k oboru, a také k úzce souvisejícím oblastem
  • jsou obeznámeni s možnostmi kreativního nebo teoretického přesahu do dalších oborů včetně rozsáhlých znalostí dějin a současných trendů v divadle a dramatu, hudebním divadle a hudebním dramatu, a také v hudbě (zejména vokální), mají základní znalosti z teatrologie, hudební teorie, akustiky, optiky
  • znají základní principy pedagogické práce a podrobně se orientují v soudobých trendech metodiky výuky oboru
  • orientují se v soudobých trendech pedagogiky a psychologie
  • mají základní znalosti autorského práva
  • mají základní znalosti z oblasti public relations
  • jsou znalí legislativního prostředí s důrazem na kulturní politiku.

Dovednosti:

  • dokáží vytvořit původní inscenační dílo většího rozsahu v rámci veřejně prezentované inscenace Komorní opery HF JAMU nebo profesionální scény, která vykazuje rysy osobitosti a porozumění stylu
  • jsou schopni prezentovat vlastní inscenační koncepce, s výrazným interpretačním názorem na dané hudební drama, při čemž se zaměřují na obsahovou podstatu a hledají nosná témata
  • používají základní režijní postupy způsobem přinášejícím inspirativní podněty, originálně a efektivně pracují se všemi složkami a prvky operní inscenace (hercem/pěvcem, sborem, mizanscénou, prostorem, světlem, pohybem, kostýmem, temporytmem, dynamikou a hudbou), k čemuž volí vhodné nástroje a metody
  • tvořivě pracují s hudebně-dramatickým textem (partiturou, kl. výtahem, libretem) na základě poučeného dramaturgického rozboru, přičemž se výborně orientují v notových zápisech (kl. výtah, partitura)
  • efektivně spolupracují se všemi, jež se podílejí na vzniku inscenace, tj. interprety, dirigentem, scénografem, kostýmním výtvarníkem, choreografem, tanečníky, sborem, sbormistrem, light-designérem, sound-designérem produkcí, jevištním mistrem atd. s alespoň základním vhledem do problematiky těchto profesí
  • jsou schopni přiměřeně odhadnout vlastní profesní schopnosti i schopnosti svých spolupracovníků, dokáží pracovat s mimořádným nasazením a sebereflexí
  • dokáží teoreticky pojmout a reflektovat problematiku svého oboru s použitím samostatně zvolené metody v odborném textu formou diplomové práce, případně jiných formátů (rozbor, referát, recenze, studie apod.)
  • orientují se v soudobých trendech pedagogiky a psychologie
  • jsou obeznámeni se základní problematikou autorských práv a jejich užití.

Obecné způsobilosti:

  • jsou schopni se samostatně a odpovědně rozhodovat v rámci nových nebo měnících se souvislostí
  • umějí dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezit zadání pro odborné činnosti a koordinovat je (s plnou odpovědností za jejich výsledky)
  • jsou schopni vést tvůrčí tým a motivovat jeho členy, přičemž pracují efektivně s časem a systematicky plánují práci jednotlivých složek inscenačního týmu
  • dokáží volit vhodnou stylovou a žánrovou linii a vytyčit prostředky a časový harmonogram k jejímu dosažení
  • jsou schopni identifikovat problémové články řetězce, volit a obhájit si vlastní postupy jejich řešení při maximálním ohledu na vnější i vnitřní prostředí
  • ovládají základní psychologická pravidla, umí pracovat v týmu, efektivně komunikují s jeho členy a mají schopnost strukturovaného verbálního projevu
  • ve spolupráci s tvůrčím týmem jsou schopni identifikovat a prosadit sebe sama do řídící pozice uměleckého týmu, přičemž ale dokáží koordinovat práci tvůrčího týmu a definovat role a úkoly jeho jednotlivých členů při současném respektování a reflexi jejich názorů
  • jsou schopni sebereflexe, jsou otevření k názorům svého okolí a znají principy demokratického jednání
  • uvědomují si etický rozměr uměleckého poznávání a umí jej zohlednit v práci režiséra, při níž se řídí podle principů profesní etiky
  • srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory
  • používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti v alespoň jednom cizím jazyce
  • plánují, podporují a řídí s využitím, teoretických poznatku oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu
  • sledují aktuální trendy v oblasti operní režie a začleňují je do svého profesního rozvoje.

Absolvent se může uplatnit v těchto charakteristických profesích:

  • samostatná režijní činnost
  • režijní asistence
  • operní dramaturgie
  • pedagog uměleckých odborných předmětů základní umělecké školy, střední odborné školy a konzervatoře.
  • umělecké vedení operních souborů
  • vlastní autorská tvorba a publicistika
  • hudební dramaturgie v různých kulturních institucích.
Naše úspěchy

Jsme hrdí na úspěchy našich studentů a nedávných absolventů. Tuto rubriku zakládáme v říjnu 2021, abychom upozornili na skvělou práci našich studentů a pedagogů.

2021

  • Naše absolventka, Nikol Kraft (ze třídy prof. Jana Zbavitele), se umístila mezi 14 nejlepšími z 202 kandidátek na soutěži La maestra Paris
  • Student Filip Urban (ze třídy prof. Jana Zbavitele) se umístil mezi 50 nejlepšími dirigenty na proslulé dirigentské soutěži International Besançon Competition for Young Conductors
  • Náš absolvent, Maroš Potokár (ze třídy OA Rastislava Štúra), uspěl mezi 19 uchazeči o post asistenta šéfdirigenta Janáčkovy filharmonie Ostrava Vassilije Sinajského. Na svůj post nastoupil 1. října.

Tuto katedru tvoří

doc. Jakub Klecker

Vystudoval dirigování u Jiřího Bělohlávka, CBE a Tomáše Koutníka na pražské HAMU a poté začal působit jako dirigent Janáčkovy opery Národního divadla Brno, na čas se stal i jejím šéfdirigentem. V letech 2015–2020 stál v čele operního souboru Národního divadla moravskoslezského v Ostravě na pozici hudebního ředitele. V letech 2019-2022 působil jako šéfdirigent Moravské filharmonie Olomouc. Pravidelně spolupracuje s většinou českých i slovenských orchestrů. Opakovaně vystoupil na Mezinárodním hudebním festivalu Brno, Janáček Brno, Smetanova Litomyšl, Rheingau Musik Festival. Na podzim roku 2019 dvakrát hostoval ve Zlatém sále vídeňského Musikvereinu. Nyní je vedoucím Katedry dirigování a operní režie Janáčkovy akademie múzických umění.

 

Na co jste za dobu svého uměleckého působení nejvíce pyšný?

Nenazval bych to pýchou, ale radostí.

Jsem rád, když mohu pracovat v kolektivu nadšených, schopných a zapálených muzikantů, kteří naše společné tvoření neberou jako práci ale jako poslání.

 

V čem hledáte zdroj motivace a inspirace?

Především od svých studentů a obecně od mladých nadějných umělců, kteří mají chuť a elán zvyšovat své osobní umělecké kvality.

 

Kdybyste měl studentům předat jedinou radu, jaká by to byla?

Vážit si svého talentu a rozvíjet ho.

 

Co osobně pro vás JAMU znamená?

Janáčkova akademie múzických umění oslavila 75 let od založení a má do budoucna velký potenciál. Jsem velmi rád, že mohu být součástí této významné kulturní instituce a podílet se na neustálém rozvíjení naší fakulty spolu s dalšími báječnými pedagogy a studenty.

doc. Mgr. et MgA. Jan Ocetek, Ph.D.

Vystudoval Pedagogickou fakultu MU – obor hudební výchova, Filozofickou fakultu MU – obor hudební věda a Janáčkovu akademii múzických umění – obor dirigování sboru u doc. Lubomíra Mátla. Dále studoval klavír, varhany, klasickou kytaru, sborový a sólový zpěv. V roce 2017 dokončil doktorandské studium na Janáčkově akademii múzických umění – obor Interpretace, od té doby působí jako pedagog na Katedře kompozice, dirigování a operní režie. Habilitační řízení zde ukončil v roce 2022.
V roce 1993 založil Brněnský studentský sbor VOX IUVENALIS (Nyní Pěvecký sbor VUT v Brně), se kterým dosáhl mnoha úspěchů na festivalech a mezinárodních soutěžích. Od roku 2017 je sbormistrem Smíšeného sboru Kantiléna, od roku 2018 sbormistrem Pěveckého sboru Masarykovy univerzity. Dále je uměleckým ředitelem celostátní hodnocené přehlídky gymnaziálních sborů GYMNASIA CANTANT a byl členem přípravného výboru FSU Jihlava a členem Odborné rady ARTAMA Praha pro sborový zpěv.

 

Na co jste za dobu svého uměleckého působení nejvíce pyšný?
Nepoužil bych asi výraz pyšný, který má poněkud osobnostně negativní význam, ale hrdý. A hrdý jsem na to, že mohu studentům tak mimořádné instituce, jakou Janáčkova akademie je, předávat zkušenosti nabyté během mé umělecké praxe.

V čem hledáte zdroj motivace a inspirace?
Motivací a inspirací je mi každodenní život. Mám to štěstí, že se mi z hudebních koníčků stalo povolání, které mne i po letech baví a naplňuje.

Kdybyste měl studentům předat jedinou radu, jaká by to byla?
Co se v mládí naučíš….

Co osobně pro vás JAMU znamená?
Co pro mne JAMU znamená se v průběhu času měnilo. Během středoškolských studií to byl nedostižný cíl (nestudoval jsem Konzervatoř), v průběhu mého studia pak místo, kde jsem mohl ke svým teoretickým znalostem z FF a Pdf MUNI přidat i ty praktické a setkat se a inspirovat se opravdovými kapacitami v mém oboru. Během doktorského studia mi JAMU poskytla zázemí otevřené a inspirativní instituce a nyní, když mám čest tam učit, prostor pro předávání zkušenosti mladším generacím a inspirací pro další sebevzdělávání.

MgA. Tomáš Studený, Ph.D.

Tomáš Studený se narodil v roce 1976 v Českém Krumlově.  Před více než deseti lety zpíval ve sboru JD, odkud v roce 2003 odešel studovat operní režii na JAMU. Během studia v roce 2008 pracoval mimo jiné v Českém filharmonickém sboru Brno, později jako učitel herectví na pěveckém oddělení brněnské konzervatoře, kde také dva roky působil jako dramaturg a vedoucí koncertního oddělení. Jako režisér pracoval v Janáčkově opeře v Brně a v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě. V současné době se snaží skloubit hlavně učení (ke konzervatoři přibyla JAMU) a režii – měl možnost zkusit i činohru a muzikál. V Jihočeském divadle režijně debutoval v říjnu 2016 inscenací opery Příležitost dělá zloděje, pro kterou složil i nové české libreto. Od roku 2006 je režisérem Ensemble Opera Diversa.

Do roku 2020 byl uměleckým šéfem opery Jihočeského divadla.

Na co jste za dobu svého uměleckého působení nejvíce pyšný? 

Čeho si sám za sebe nejvíc považuji, to nejsou ani tak jednotlivosti, ať už mají význam více či méně viditelný. Nejvíc mám radost z toho, že můžu být součástí týmů lidí, kteří jsou nejen vynikající profesionálové, ale i lidsky si dobře rozumíme. Ať už je to na konzervatoři, na JAMU nebo v divadle, vždycky mě naplňuje dobrým pocitem vědomí, že se něco daří společnými silami rozvíjet a vylepšovat. Na JAMU jsem asi nejvíc pyšný na to, že máme na Orlí tak skvělé divadlo. A samozřejmě, divadlo není jen budova. Hlavní je, že u nás tak mimořádně funguje Komorní opera a že se stále intenzivně pracuje na tom, aby se tahle nesamozřejmá kvalita, kterou se zde podařilo díky mnohaletému úsilí řady lidí vybudovat, stále rozvíjela. Je tu samozřejmě vícero nesporných kvalit, nicméně Komorní opera je v řadě ohledů opravdu jedinečná i v kontextu dalších uměleckých škol, a to zdaleka nejen v tuzemsku.

V čem hledáte zdroj motivace a inspirace?

To asi nedovedu přesně analyzovat… Každopádně můžu s jistotou konstatovat, že to jde čím dál hůř a stojí to čím dál tím víc energie. 😊 S přibývající odpovědností a věkem narůstá i stres. Ale člověk si to nesmí moc brát. Já se snažím, pokud možno, nebrat se příliš vážně. Humor je myslím vůbec velmi nedoceněný prostředek psychohygieny.

Kdybyste měl studentům předat jedinou radu, jaká by to byla? 

Moje osobní zkušenost, co mi JAMU dala je, že skoro cokoliv, co si člověk v rámci své umělecké tvorby na škole vymyslí, pokud je to jen trochu slučitelné s realitou, se dá nějak uskutečnit. Ale musíte si za tím opravdu jít a odpracovat si to. A stejně tak to pak funguje i dál mimo školu.  Snažte se ze sebe i svého okolí dostat vždycky co nejvíc, věřte sobě, věřte i druhým, buďte otevření. Buďte samosebou i kritičtí, a hlavně, nebuďte pohodlní. Cokoliv, co děláte a učíte se, tím se rozvíjíte.

Co osobně pro vás JAMU znamená? 

No to je zadání na esej, ne na odpověď jednou větou! 😊 Já to řeknu jinak. Když jsem před mnoha lety do Brna přijel na talentovky, měl jsem při vstupu do budovy takový zvláštní vnitřní pocit, těžko to popsat, prostě pocit, že jsem na správné adrese. A tenhle pocit mě zatím naštěstí neopustil.

Talentová poradna

KKMT a KDOR pro všechny

Katedra kompozice, dirigování a operní režie se otevírá všem zájemcům z akademické obce a zve na koncerty, workshopy, přednášky i mistrovské lekce pod vedením excelentních osobností.

Speciální projekty

My remebrances of November 30th

je krátký esej vzpomínek a vjemů z koncertu, který proběhl 30. listopadu 2021; představili se v něm pedagogové a studenti nových studijních programů KKDR: Dan Dlouhý – teremin a elektronika, Petr Hala – klavír, Martin Švec – xylosynth, Michal Indrák – elektronika, Oto Wanke – elektronika, Jan Kavan – violoncello a elektronika.
Režie a vizuální kompozice: Rodrigo Morales
2022, Česká republika

Mario Buzzi – SynthMaster Track Contest 2020

SynthMaster Track Contest 2020 – Urizens Method by Nefron (o tvorbě scénické hudby trochu nevážně)

Jedné noci v jednom baru: studentské představení na Studiu Devítka

V prosinci roku 2021 proběhl na Studiu Devítka semestrální projekt posluchačů 1. ročníků oborů Operní režie, Zpěvu a Hudebního manažerství s názvem Jedné noci v jednom baru. Režie, scénář a scénografie: Vojtěch Orenič, produkce: Rebeka Kavalová, Anežka Pokorná, Doubravka Čermáková, Lucie Pokorná, účinkují: Petra Burgetová, Šárka Neprašová, Laura Uhorskaiová, Veronika Vandová, Vladimír John, Peter Gáč a František Sliž. Podívejte se na záznam z představení a nahlédněte do střípků lidských osudů nad sklenkou alkoholu.

Další a předchozí akce najdete v playlistu na YouTube kanále Hudební fakulty JAMU.